В України затвердив нові правила виписування рецептів на ліки

Нова форма рецепту є передумовою для впровадження електронного рецепту, який буде зручнішим як для медзакладів, так і для пацієнтів.

22 травня 2018 року вступили в дію нові вимоги до виписки рецептів на ліки та медвироби. Відповідний наказ МОЗ України (№735 від 18.04.2018) було опубліковано в Офіційному віснику України.

 Головні зміни стосуються нормативного регулювання впровадження електронного рецепту. Проте поки електронний рецепт буде поступово впроваджуватися, нові поля заповнюватимуться на паперових бланках. Нові зміни дають право виписувати рецепти лікарям, що здійснюють медичну практику як ФОП.

НОВЕ В ПРАВИЛАХ ВИПИСУВАННЯ РЕЦЕПТІВ

Рецепти форми ф-1 мають містити таку інформацію про лікаря:

  1. Найменування закладу охорони здоров’я або ПІП ФОП;
  2. Адреса закладу охорони здоров’я або ФОП;
  3. Код ЄДРПОУ/ Реєстраційний номер облікової картки платника податків;
  4. Реквізити ліцензії на медичну практику або рішення органу ліцензування.

Червоний штамп “Вартість підлягає відшкодуванню” замінено на нове додаткове поле у рецепті: “Джерело фінансування” в якому зазначається назва урядової або муніципальної програми для пільгового відпуску лікарських засобів. Це поле в електронному рецепті дозволить чіткіше контролювати виконання урядових та регіональних програм.

У відомостях про пацієнта лікар повинен зазначити прізвище, ініціали та вік пацієнта, а також номер його амбулаторної чи стаціонарної картки. Номер картки поєднуватиме історію лікування пацієнта з усіма даними про нього в електронній системі охорони здоров'я. Також він допоможе уникнути плутанини, у разі якщо різні пацієнти матимуть однакові імена та дату народження.

Назва лікарського засобу зазначається латинською мовою за назвою діючої речовини (МНН – міжнародною непатентованою назвою).  

Важливо:

  • Нові вимоги стосуються лише рецептів форми ф-1.
  • Заклади охорони здоров’я можуть використовувати стару форму паперового рецепту ф-1 з червоною печаткою “вартість підлягає відшкодуванню” до того часу, поки наявні бланки не закінчяться.
  • Нові вимоги до рецепту не розповсюджуватимуться на рецепти на препарати інсуліну, допоки до електронного реєстру пацієнтів, що потребують інсулінотерапії не будуть внесені необхідні технічні зміни.

Нагадаємо,  електронний рецепт – це цифровий аналог рецептів на паперових бланках. У ньому буде вказано, хто виписав рецепт та яку активну речовину призначено пацієнтові. Такий рецепт підписуватиметься електронним підписом. Цей документ одразу потраплятиме в систему, де його можуть побачити провізори. Пацієнт отримуватиме СМС-повідомлення з номером рецепту, який треба назвати в аптеці. Доступ до електронної системи рецептів буде обмежений.

За бажанням пацієнта, лікар може роздрукувати електронний рецепт. Важливо пам’ятати, що роздруковані дані електронного рецепту не є рецептом. Тобто ліки за такою формою аптека не видаватиме.

З розвитком системи "Електронне здоров'я", Е-рецепт удосконалюватиметься. У майбутньому він буде інтегрований з усіма медичними даними про пацієнта в електронній системі охорони здоров'я.

Найближчим часом МОЗ планує розпочати пілотний проект електронного рецепту у рамках програми “Доступні ліки”. Обраними регіонами для тестування електронного рецепту є м. Вінниця та Вінницька область, м. Дніпро та Дніпропетровська область, м. Івано-Франківськ та Івано-Франківська область, м. Черкаси та Черкаська область і місто Бахмут.

 

Джерело: moz.gov.ua

 


 // Автор:

Карта