Фахівці також пропонують заборонити «залучення до реклами конкретного препарату відомих людей, акторів, що зображають медпрацівників», а також «інформацію, що ліки призначені виключно для лікування дітей».
За словами Супрун, понад 50% від усього ринку спожитих ліків у 2017 році становлять ліки без доведеної клінічної ефективності.
«З 10 найпопулярніших препаратів, які найбільше купували українські пацієнти у минулому році, лише 3 – є препаратами, які належать до категорії основних лікарських засобів. Усі інші – симптоматичні та супутні препарати, або ж такі, що не мають достатньої бази ефективності», – вказала Супрун.
«Реклама – поганий порадник. Особливо, коли це реклама ліків, а її бачить не фахівець сфери охорони здоров’я, а людина, яка шукає спосіб легкого і миттєвого одужання.
Кілька основних пунктів законопроекту:
- Обмеження змісту реклами відповідно до директив ЄС:
- заборона реклами цілительства та нетрадиційної медицини;
- заборона залучення до реклами конкретного препарату відомих людей, акторів,
- що зображають медпрацівників;
- заборона інформації, що ліки призначені виключно для лікування дітей;
- зміст реклами має відповідати інструкції про застосування лікарського засобу.
- Законопроектом передбачено чітке визначення фахових медичних видань, де дозволена реклама ліків непередбачених законом, а також розробка та затвердження Урядом окремого Порядку реклами лікарських засобів спрямована на медичних та фармацевтичних працівників.
- За МОЗ закріплюються функції контролю та моніторингу. Встановлюються чіткі штрафні санкції до телерадіоорганізацій за рекламу лікарських засобів з порушенням законодавства. Такі санкції надається право застосовувати Нацраді з телебачення і радіомовлення - у розмірі 5% від ліцензійного збору за 1 порушення, Держпродспоживслужбі, Антимонопольному комітету.», – відзначає міністр.
Джерело: newsone.ua





